Kattavat hammashoidon palvelut saman katon alla Savonlinnassa

Varaa aikasi netissä!

Hammaslääkäriasema HammasKoralli Savonlinnan keskustassa tarjoaa monipuoliset hammashoidon palvelut kaikenikäisille asiakkaille. Tule meille hammastarkastukseen tai hoidattamaan vaativaakin hampaiden tai suun terveyden ongelmaa. Tällä sivulla voit tutustua kattavaan palvelutarjontaamme.

Hoidamme ammattitaidolla kaikenlaiset hammasongelmat aina hampaiden paikkauksista suukirurgiaan, proteeseihin ja oikomishoitoihin. Tarvitsivatpa hampaasi sitten pienempää tai kattavampaa hoitoa kysy meiltä apua!

Huolehdimme myös yritysten hammashoidosta. Mikäli etsit hammashoidon yhteistyökumppania yrityksellesi, ota meihin yhteyttä.

Hammastarkastukset ja röntgenkuvaukset

Säännölliset hammastarkastukset ja hammassairauksien ennaltaehkäisy ovat kustannustehokkainta ja kivuttominta hoitoa. Halutessasi voit saada kutsun määräaikaistarkastuksiin sopimamme tarkastusvälin mukaan!

Palveluihimme kuuluvat myös röntgenkuvaukset. Teemme koko leuan OPTG-kuvaukset ja yksittäiset hammasfilmit. Tarvittaessa hoidamme myös kolmiulotteiset KKTT-kuvaukset lähetteellä.

Paikkaukset ja juurihoidot

Perinteisten paikkauksien lisäksi hoidamme ammattitaidolla keraamiset paikat, laminaatit ja hammaskruunut Cerec-järjestelmän avulla.

Juurihoidon avulla voimme pelastaa hampaan, jonka ytimessä on syvän kariesvaurion aiheuttama palautumaton tulehdustila. Tulehtunut kudos poistetaan mekaanisesti hammasytimestä ja juurikanavat desinfioidaan sekä hoidetaan paikallisella lääkeaineella. Lopuksi hoidettu juurikanavaontelo täytetään tiiviiksi ja hammas paikataan tai kruunutetaan. Juurihoito on parhaimmillaan mahdollista tehdä yhdellä käynnillä, mutta toisinaan se vaatii useamman käynnin. Kun hammas puudutetaan hyvin, juurihoito on kivuton.

Hampaiden kiinnityskudossairauksien hoidot

Hampaan kiinnityskudossairaus, eli parodontiitti ja sen esiaste, ientulehdus eli gingiviitti, ovat hyvin yleisiä piileviä hammassairauksia. Kiinnityskudossairaudet ovat usein oireettomia ja sairaus tulee monesti ilmi vasta pitkälle edettyään, mikäli hammashoito ei ole säännöllistä. Alkuvaiheessa ikenillä voi olla punoitusta ja turvotusta. Ienverenvuotoa voi esiintyä hampaita harjatessa. Pitkälle edettyään parodontiitti voi aiheuttaa hampaiden heilumista ja lopulta hampaiden menetyksiä.

Hampaiden kiinnityskudossairauksien riskitekijöitä ovat riittämätön suuhygienia, tupakointi ja jotkut yleissairaudet. Kiinnityskudossairauksien hoidossa erityisen tärkeää on hyvän omahoidon saavuttaminen ja riskitekijöiden välttäminen. Hampaiden pinnat puhdistetaan mekaanisesti hammaskivestä ja jäännösplakista. Joskus mekaanisen puhdistuksen tueksi voidaan tarvita antibioottihoitoa. Joissain tilanteessa myös ienalueen leikkaushoidot voivat auttaa.

Suuhygienistipalvelut

Suuhygienistimme hoitavat hellävaraisesti hammaskiven poistot, hampaiden valkaisut sekä suu- ja hammassairauksien ennaltaehkäisyn. Annamme myös neuvoja suun kotihoitoon ja hoidamme lisäksi hammaskorujen kiinnitykset. Jos haluat, voimme liittää sinut hammashoidon kutsujärjestelmäämme. Näin saat kutsut hammashoitoon tietyin määräajoin.

Protetiikka ja purentafysiologia

Puuttuuko sinulta hampaita tai kärsitkö purentaperäisistä kiputiloista? Meiltä saat irrotettavat koko- ja osaproteesit, kiinteät hammassillat ja -kruunut, hammasimplantit, purennan kuntoutukset sekä purentakiskot.

Suukirurgia

Suukirurgisiin palveluihimme kuuluvat muun muassa hampaiden poistot, hampaan juurenpään poistot, eli resektiot, ja biopsiat, eli koepalat suun alueelta.

Hammashoito yrityksille

Omistatko yrityksen? Hoidamme myös työpaikkahammashoitoa. Hammashoidon kulut ovat yritykselle vähennyskelpoinen kulu, kunhan yrityssopimus on tehty kirjallisena. Etu koskee koko yrityksen henkilöstöä. Tutustu sopimusmalliin täällä!

Nukutushammashoito

Koetko hammashoidon mahdottomaksi voimakkaan hammashoitopelon tai yökkäysrefleksin vuoksi? Ei hätää! Voimme hoitaa hampaasi vaivattomasti nukutuksessa ja tehdä kaikki tarvittavat hoitotoimenpiteet samalla kertaa.

Annamme mielellämme lisätietoa monipuolisista hammashoidon palveluistamme Savonlinnassa.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!